Friday, January 8, 2010

inter cOnnection~versi panjang

080110
1949

saling berkait
btOl,skrang saya akan nyatakan kenapa everything is interconnecting

saya perlu kawan..yg memahami,yg menerima,yg memaafkan,yg menyayangi
saya perlu seseorg
kenapa?
saya ada family..lengkap..
tp kami xrapat sgt
kami xberkOngsi rahsia sulit
kami xberkOngsi perasaan sampai leh nanges2 bile bercerita
saya hargai mereka
tp saya perlu seseorg utk menyimpan mohor2 besar *cerita peribadi ku lah

kenapa kami xrapat
sbb diajar sejak kecil utk berdikari atas perasaan sendiri
sbb kami diajar utk menjadi seorg yg serius
kerana mentor kami adalah org yg serius
saya tetap sayang mereka
sayang sgt2

kenapa mereka serius
kerana mereka perlu mencari kesenangan utk kami
so perlu serius bila berkerja
keSian mereka
bila mengajar kami pOn kena serius
supaya kami xmaen2
nanti senang kemudian

ya,saya rase saya org yg senang
sederhana tp senang n saya adalah org yg serius

dan seseorg itu
kawan2 saya
mengajar saya utk x terlampau serius
sbb itu saya perlukan mereka
kdg2 saya lebih mementingkan mereka dr keluarga saya sendiri
maaf utk itu
ya saya nakal,jahat
minta maaf

dan oleh kerana itu
saya perlu mempunyai anak2 yg b'gantung harap pd saya lebih dr kawan2 nye
xsalah ada kawan2
tp saya takut bakal anak2 saya xdpt kawan2 seperti kawan2 saya
mereka org2 yg baik
mengajar saya jadi org2 yg baik
mereka baik tp meriangkan

ape perlu saya wat
supaya saya dpt menjadi org yg dpt d'harapkan pd anak2
saya perlu menjadi 50%serius n 50%girang
supaya anak2 rapat dgn saya
berkongsi dgn saya segala nye
maka saya perlu pandai belajar
result yg bagus

result bagus
kenapa?
supaya dpt keje yg bagus
jawatan yg tinggi
atau dpt kenalan2 yg bagus2
supaya senang nak maju kalu wat bisnes

bile jawatan saya tinggi
xperlu lah wat OT
nanti penat
xdpt nak cOop dgn anak2 (mungkin 5org,heh'')

bile jwatan saya tinggi
xkena marah slalo oleh org atasan
sbb org atasan slalo nye duk umah
tunggu repOrt tahunan je

so xdelah tenSion sgt
boLeh lah saya mendekati anak2 sLalo..
atau amik kelas mcm mane nak dekati anak2
atau psikologi
so anak2 saya sgt perlukan saya

dan juga
saya dapt berbakti pd keluarga
mereka yg menjaga saya selama ini
dpt mengembirakan mereka
dpt sLalo bertemu dgn mereka
walaupun dah beranak pinak
supaya mereka dpt hidup tua dgn tenang

conclusion nye d sini
sume nye ada kaitan
dan saya nak yg terbaik
so saya kena belajar rajen2
sbb
belajar rajen=result bagus=mudah dpt keje bagus=kurang tension waktu kerja=hidup bahagia=dpt bahagia kan mereka

terima kasih pd setiap yg menjadi mereka d sini
kerana anda saya menjadi manusia
dan syukur ke atas NYA
kerana ku masih b'diri teguh d sini

so percaya x sekarang semua nya ada kaitan..?

1 comment:

hazy.hazriah said...

baru perasan
panjang gile..
tp xrugi..
sbb leh jadi pemangkin semangat